tirsdag 29. januar 2013

INDIA

Nå er det seksti dager siden jeg forlot Asia, og kun i overkant av et døgn til jeg reiser tilbake. Med det vekkes reisebloggen til live med et litt oppfriska design. Denne gangen er det ikke landet med rismarker, stråhatter og nudler jeg skal bo i. Mitt "nye" hjemland er landet for kyr i gatene, hinduisme og andre ismer, sarier og enda mer kaotisk trafikk; nemlig India. Byen er Pondicherry, relativt langt sør på østkysten, en tidligere fransk koloni. Før fuglene har stått opp torsdags morgen flyr jeg fra regn og vinter til svette tretti grader. I India skal jeg studere fred og konflikt, hva det egentlig betyr, hva årsakene til ulike typer konflikter er, hva man mener med fred og hvordan oppnå dette. Komplisert og veldig spennende! Pakkingen er startet, det er overraskende mye som skal med når jeg først er i gang. Har knapt hatt tid til å glede meg, med lesing, oppgaveskriving, Oslovisitter og andre greier. Nå er det plutselig rett rundt hjørnet, og selv om det blir hardt å begynne på skole igjen på mandag blir det også veldig deilig. Ny seng, nye roomies, ny by, nytt land, nytt språk, nytt fag. India, dere!

Follow on Bloglovin

1 kommentar: