lørdag 17. november 2012

Innlevert eksamen og Kambodsja!

Eksamen er innlevert for hele fire dager siden (hurra!), og jeg har forlatt øyparadiset i Vietnam. Jeg har klart å fikse meg helt sykt mange myggstikk og rota meg borti bedbugs på et hostel i HCMC, et bad i antikløkrem ville vært flott, og ellers skinner sola inn gjennom vinduene på rommet mitt her i Siem Reap, Kambodsja. Jeg har nettopp kjørt tuk-tuk for andre gang i mitt liv (første var i natt da jeg kom til byen), og for å komme hit var det hele femten timer on the road.

La oss ta det første først. Jeg bodde på Con Dao Island, helt sør i Vietnam, i åtte dager for å skrive hjemmeeksamenen min. Jeg hadde klart å velge et perfekt sted å gjøre det på! Bodde i ei lita hytte (se under) hvor jeg fikk fiksa meg et lite arbeidsbord, med utsikt i hagen og til stranda og havet. Det var for det meste sol, og lite til å bli distrahert av. Dette resulterte i at jeg så absolutt ble ferdig og fikk levert inn eksamen lenge før fristen.




Videre har jeg (etter å ha blitt forsinka en dag pga dårlig vær på øya og dermed ingen fly) vært en liten tur innom Saigon, før jeg tidlig lørdags morgen hoppet på en buss som skulle ta meg vestover til Kambodsja. Over femten timer skulle det ta, men nå er jeg her! Av det lille jeg har sett, gjennom bussvindu og fra tuk-tuken, virker ikke landet så jævlig som jeg hadde forestilt meg. Om det stemmer vil vise seg med tiden!


Nå har jeg ingen planer for de neste to ukene til flyet mitt går. Blir nok her i byen noen dager, til å henge rundt i byen og se Angkor Wat. Kanskje reise litt rundt i landet, kanskje møte litt folk fra Couchsurfing, who knows!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar