lørdag 8. september 2012

Helg, housewarming og kake

Endelig og plutselig er det helg. Uke to i Hoi An har gått så utrolig fort, og jeg kan ikke forstå at vi allerede er ferdig med en femtedel av studiet. Foreleseren vi har hatt denne uken, Dr. Ann Le Mare, er veldig flink og inspirerende, og i slutten på hver forelesning har vi samlet oss i grupper og hatt diskusjoner om temaet vi nettopp har lært om, noe som har vært veldig lærerikt. På torsdag hadde hun også en ekstraforelesning på kvelden som var frivillig å dra på, den handlet om Fairtrade og hun gikk inn på case studies hun selv hadde jobbet med i Bangladesh og India. Superspennende og veldig interessant og inspirerende! Blant annet snakket hun om tema som likestilling, barnearbeid, arbeidsforhold, fattigdom og masse annet spennende.

Fredagen kom endelig, og med det var det tid for housewarming hos Jasmina, Jacques og Pernille som leier hus i stedet for å bo på hotellet. Det var pizza, brownies fra Cargo, sjukt mye øl og 20-30 av studentene. Videre var planen å dra til et utested som heter Vulcano og være der, men da landowneren til danskene ringte og sa at vi måtte ut før kl ti (ellers ville politiet komme), ble det til at vi la inn et lite mellomstopp på en liten bar. Forventningene var høye til dette utestedet vi skulle til, da danskene hadde fått veldig gode avtaler med de. De sank desverre fort da vi kom inn til et tomt dansegulv og en dårlig DJ, men det tok ikke lange tida før vi slo ut håret og hadde det kjempeartig likevel. Hele kvelden gikk på en blanding av norsk, svensk, dansk og engelsk i hytt og pinevær. Forvirrende, dog artig! I og med at min roomie er dansk er jeg blitt veldig tilvennet til å forstå dansk, men danskene er kanskje ikke like vante med å forstå meg (og generelt norskene/svenskene), så språket endres hele tiden.

Her er Elise, Hanne (vi er tre Hanne'er på studiet) og Hege fornøyde på housewarming

Men helg og helg fru blom, til mandagens forelesning har vi hundre sider fagstoff å lese, i tillegg til at jeg må jobbe en del med å endre på ei oppgave som jeg må levere på nytt, så gårsdagens festligheter var nok også helgas høydepunkt. Men lørdag betyr kake på Cargo, en fransk kafé/restaurant i byen med himmelske kaker til 12-15 kroner. Dagens kake ble den som heter "black forest" med vaniljeis og pasjonsfruktjuice til, det var virkelig som å komme til himmelen. Umulig å beskrive!


Gleder meg til jeg har bursdag, da vet jeg hvor jeg skal!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar