mandag 10. september 2012

Fototur til fiskerlandsby

I dag dere, i dag har jeg gjort noe veldig spennede! Jeg har nemlig stått opp kl 04:20 for så å blitt henta kl 04:50 for å dra på fototur med en kjempeflink fotograf! Etienne Bossot er fransk men har bodd i Hoi An i over fem år nå, og han arrangerer både private fotokurs og fototurer hvor flere deltar. Sjekk ut nettsida hans her! Han er veldig god til å ta bilder, som den selvlærte fotografen han er, og han er også veldig god på å lære fra seg. Turen funker fint både for nybegynnere til viderekomne, om man har iPhonekamera eller speilrefleks.

Det hadde seg sånn at Magdalena i går hadde et privat kurs med ham, og fikk tilbud om å bli med i dag. Da vi to hadde snakket om å dra på sånn tur tidligere var jeg ikke vanskelig å overtale, selv om det betydde å skulke forelesning. Og altså, 180 kroner for fire veldig lærerike og spennende timer med en proff fotograf? Ja takk!

Vi dro med båt ut til en liten fiskerlandsby i soloppgangen, hvor fiskebåtene var på vei inn med nattens fangst. Vi tilbragte omtrent en time i området der, hvor det var veldig mye som skjedde, før vi dro videre til en fiskefabrikk for å jobbe med å ta bilder i dårligere lys. Nå har jo jeg hatt speilrefleks i fem år og kunnet bruke manuelle instillinger nesten like lenge, men har mista gnisten veldig de siste årene. Endelig fikk jeg børsta støv av storekameraet! Jeg og Magdalena har en deal om å dra ut på fototurer i nærområdet minst en gang i uka, så det skal nok bli litt flere gode bilder etter hvert. For en inspirasjon! Her er mine favoritter fra dagen:









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar