tirsdag 9. oktober 2012

Livstegn: langhelg og syk/døende mac

Nå er det mye som skjer/har skjedd. Da jeg kom hjem på søndag oppførte macen min seg rart, med piping og sort skjerm og det som verre er, så foreløpig er jeg uten mac. Kanskje for alltid. Jeg vet ikkem men krysser fingrene. Av den grunn blir det også smått med blogging, til tross for at jeg har så mye å fortelle! Vi har nemlig hatt langhelg, og i den forbindelse har jeg (sammen med Mathilde og Ingvild) vært i storbyen! Vi dro sørover med flyet til Saigon (eller Ho Chi Minh City om du vil) fredags morgen. Sånn helt overfladisk var inntrykket mitt at den mer organisert, ren og vestlig enn kaotiske Hanoi. Jeg bodde med en gjeng crazy backpackere, som fikk meg til å føle meg som en del av en Skinsepisode. Jeg var på krigsminnemuseet, lærte masse om vietnamkrigen og dens følger som fortjener et eget innlegg, til og med et eget fag på skolen! Det er så mye man ikke lærer. Så mye å lære om verden, både historisk og mer til dags dato. Det var mange inntrykk og opplevelser fra Saigon som burde fått egne innlegg, i det minste et langt et, men det har jeg ikke tid/mulighet til nå, ettersom min roomie (som eier denne macen jeg bruker nå) også trenger å kommunisere med omverdenen. Men det er altså veldig mye som skjer om dagen. Vi er i gang med gruppeoppgaven vår, som utgjør 40 % av karakteren vi får på studiet. Denne uken + neste uke har vi forelesninger om bærekraftig utvikling med Arve Hansen fra UiO. I dag hadde vi en dødsbra forelesning om marxismen, og når jeg ser på planen for de neste forelesningene tenker jeg at "jess, det er dette jeg har ventet på! Endelig!". Så nå skal jeg prøve å nyte de siste ukene av studiet så masse jeg klarer. Bilder og mer tekst fra Saigon kommer absolutt, men det kan ta litt tid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar