mandag 17. september 2012

Nitten høster

Tenk det, i dag er det nitten høster siden jeg ble født! Det er også den første høsten jeg ikke bor hjemme. I dag var jeg oppe så tidlig som klokka fem på morgenen for å dra til en fiskelandsby og ta bilder for et lite gruppeprosjekt vi har denne uka. Bildene derfra kommer gjerne etter hvert. Videre var det forelesning halv ni, med en ny foreleser som vi skal ha i to uker nå. Av så langt fire forelesere er dette den første mannlige, Jonathan Rigg heter han. Han er veldig dyktig, noe som er ganske viktig da han foreleser om utvikling i Sørøst-Asia, med et økonomisk perspektiv (vanskelig!). Han klarer å gjøre det vanskelige stoffet spennende, forståelig og interessant, det setter jeg pris på!

Videre til bursdagen min og hverdagen min. På vei til studiesenteret sykler vi gjennom rismarker hvor de for tiden sanker inn risen. Veldig idyllisk! Det er 5 km ut til studiesenteret hvor vi spiser lunsj, og det er et veldig herlig avbrekk for hjernen å sykle denne turen hver dag, så lenge været tillater det.
 

Vel hjemme satte jeg meg ved bassenget for å lese på studier. Selv om man har bursdag forsvinner desverre ikke lesestoffet!


Senere møtte en liten gjeng klokken for å dra på den franske restauranten/kaféen/bakeriet Cargo. Det ble herlig kyllingsandwich til middag, og en nydelig hvit sjokoladekake til dessert. Nam nam! 



Hjemme på hotellet igjen fikk jeg enda en kake fra verdens søteste resepsjonister. Det var forsåvidt også verdens søteste kake, både utseendemessig og smaksmessig.


Hipp hurra!

1 kommentar: